Linkbuilding: budování zpětných odkazů

Co je linkbuilding?

Termín linkbuilding (link building, budování zpětných odkazů) označuje proces získávání zpětných odkazů. Linkbuilding patří mezi off-page faktory, což znamená, optimalizaci webových stránek pro vyhledávače mimo vaše webové stránky. Budovat odkazové portfolio můžete mnoha způsoby a fantazii se v této disciplíně rozhodně meze nekladou. Některé metody linkbuildingu si představíme v dalších částech tohoto článku.

V rychlosti o zpětných odkazech. Zpětné odkazy jsou takové odkazy, které míří z jiných webových stránek na vaše webové stránky. Můžeme je chápat jako doporučení lidí v hmotném světě. Zpětné odkazy patří mezi hodnotící SEO faktory společnosti Google. Dokážou ovlivnit pozice jednotlivých stránek, ale i celého webu ve výsledcích vyhledávání.

Proč dělat linkbuilding?

Linkbuilding může být v některých případech velmi náročná disciplína. V dlouhodobém horizontu se ale vyplatí to nevzdávat. Organická návštěvnost patří mezi silně kvalitní a dlouhodobě stabilní. Získané pozice ani tržby neztratíte ze dne na den, jako je tomu při vypnutí PPC reklam, kterou již nechcete dále platit. Samozřejmě je potřeba se koukat na SEO jako na celek a brát linkbuilding jen jako jednu s důležitých disciplín. Teď už ale ke slíbeným argumentům, proč linkbuilding dělat.

  • Kvalitní zpětné odkazy znatelně ovlivňují pozice v organických výsledcích vyhledávání.
  • Lepší pozice se rovnají vyšší organické návštěvnosti.
  • Získání návštěvnosti prostřednictvím odkazů.
  • Vyšší organická návštěvnost přinese vyšší tržby.
  • Vyšší kvalita webových stránek v očích vyhledávačů.
  • Jednodušší a rychlejší indexování nového obsahu.
  • Rychlejší reindexace stávajícího obsahu.
  • Lepší uživatelská zkušenost.

Proč se vyhnout nekvalitnímu linkbuildingu?

Co je vlastně nekvalitní SEO linkbuilding? Nekvalitní SEO linkbuilding můžeme chápat jako proces získávání zpětných odkazů nedoporučovanými způsoby. Mezi které můžeme zahrnout nákup zpětných odkazů na odkazových farmách nebo odkazy z obsahově nerelevantních webů. Do zakázaných technik patří i výměna zpětných odkazů či jejich nákup na předem analyzovaných blozích. V reálném světě je ale většina zakázaných technik běžnou praxí. Možná v tom teď máte trochu guláš a proto vám přidám pod tento odstavec seznam technik, kterým se raději úplně vyhněte.

  • Nákup odkazů na odkazových farmách.
  • Tvorba zpětných odkazů pomocí registrace webových stránek do katalogů..
  • Spamování komentářů na blozích či fórech.
  • Odkazy z nekvalitních PR článků, které nemají žádnou jinou hodnotu než reklamní.

Nutno říct, že ve většině případů vám takové zpětné odkazy nemusí ublížit, ale v některých případech je přesný opak pravdou. Bylo zaznamenáno, že Google webové stránky, které se snažily manipulovat s hodnotícím algoritmem bez mrknutí penalizoval. Penalizace znamená že odebere webové stránky ze svého indexu a již je dále nenabízí ve výsledcích vyhledávání. Ztratíte tedy veškerou organickou návštěvnost a tím i tržby a nové zákazníky.

Jak na linkbuilding?

Konečně se dostáváme k prozrazení několika oblíbených technik pro získávání zpětných odkazů. Než začneme, je potřeba si uvědomit, že není odkaz jako odkaz. Sílu a kvalitu zpětných odkazů určuje mnoho detailů, které najdete ve článku o zpětných odkazech. Hledáte-li profesionální SEO agenturu pro budování zpětných odkazů. Prohlédněte si detail SEO služby - Linkbuilding / hodina.

  • Broken linkbuilding
  • Guestposting
  • Výměna zpětných odkazů
  • Přirozené získávání zpětných odkazů
  • Zmínky vašeho brandu
  • Nákup zpětných odkazů

Broken linkbuilding

Velmi oblíbená technika pro získávání zpětných odkazů. Cílem této techniky je odhalit článek konkurence na zvolené téma, který vrací stavový kód 404. Následně je zapotřebí zjistit zda na tuto nefunkční stránku konkurence vedou nějaké zpětné odkazy. Pokud ano, můžete webové stránky, které odkazují na nefunkční stránku oslovit, aby nefunkční odkaz opravili vámi nabídnutým odkazem na vaše webové stránky.

Guestposting

Tato technika patří mezi mé oblíbené a to zejména kvůli přidané hodnotě pro obě strany. Cílem této techniky je navázat spolupráci s relevantními webovými stránkami pro které budete psát blogové články. Partnerský web získá kvalitní obsah, který následně postne na svých webových stránkách. Ve vytvořeném obsahu jsou samozřejmě zpětné odkazy na vaše webové stránky.

Výměna zpětných odkazů

Dva obsahově relevantní weby se domluví že vymění zpětné odkazy z již vytvořeného obsahu. Tato technika je jednoduchá a velmi rychlá, ale opatrně s ní. Google velmi rychle dokáže vypozorovat že odkazujete pouze na weby, které odkazují na vás a že počet odkazů je velmi podobný.

Přirozené získávání zpětných odkazů

Jedinou dovolenou taktikou Googlu je přirozené získávání zpětných odkazů. Jak přirozeně získávat zpětné odkazy? Tvorbou kvalitního obsahu s přidanou hodnotou pro uživatele. Obsah vytvořený s cílem předat informace je lidmi velmi dobře hodnocen a proto na něj taky často odkazují či ho sdílí s ostatními. Dále je dobré veřejně vystupovat, pomáhat lidem nebo se zúčastňovat či vystupovat na oborových akcích.

Zmínky vašeho brandu

Pokud máte jedinečný název brandu, který není zaměnitelný s ničím jiným. Máte v této technice vyhráno. Představte si takovou alzu, která se snaží získat zpětné odkazy pro posílení své pozice na trhu. Jako první by mohla využít této techniky, ve které stačí zjistit webové stránky zmiňující slovo Alza.

Nákup zpětných odkazů

Nákup zpětných odkazů není nic jiného než, objevení obsahově relevantních webových stránek, který za poplatek umístí zpětný odkaz na vaše webové stránky. V tomto případě zaplatíte a určité si z které stránky a textu má webová stránka odkazovat.

Zpět do obchodu